GyengénlátókVakoknak és gyengénlátóknak
 

Belépés a Forrás Takarékszövetkezet NetBank ( Internet Banking ) rendszerébe

 


Tisztelt Ügyfeleink!
 
Örömmel értesítjük Önöket, hogy NetBank rendszerünk 2014.05.21.-én megújult!
Az új felületet megtekinthetik, és kipróbálhatják weboldalunkon, a NetBank Demo alatt!
 

 

Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2013. augusztus 21-től a régi lejáró SHA-1-es tanúsítvány helyett fejlettebb, nagyobb biztonságú, ún. SHA-256 lenyomatképző algoritmussal kibocsátott SSL titkosító tanúsítványt alkalmazunk az Internetbank szolgáltatás esetében.

 

A tanúsítvány váltást az alábbi okok indokolják:

·A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) más jogerőssé vált határozata alapján az SHA-1 lenyomatképző algoritmussal készült minősített aláíró tanúsítvány már nem használható, csak az ún. SHA-256 lenyomatképző algoritmussal készült minősített aláíró tanúsítványok.

·Az amerikai követelmények változása miatt az elterjedt böngészőprogramok szállítói (pl. Microsoft, Mozilla) is a legalább 2048 bites RSA kulcsok használatát ajánlják.

·Az informatika és informatikai rendszerek folyamatosan változnak, fejlődnek. A fenti tanúsítványváltás egy technológiai váltást jelent, amely egy új és biztonságosabb algoritmuskészletet használ majd ezentúl.

 

A tanúsítvány cseréje esetlegesen azzal járhat, hogy az Önök által használt böngészőben frissíteni kell a Megbízható tanúsítványkiadók listáját. Amíg a frissítés nem történik meg, a böngésző hibaüzenetet küldhet, amely szerint a weboldal tanúsítványának megbízhatósága nem ellenőrizhető.

A csatolt dokumentumban röviden összefoglaltuk a böngészőkben szükséges teendőket a fenti hiba előfordulása esetén.

SHA256 tanúsítvány teendők

Az új típusú tanúsítványt a Windows XP operációs rendszer csak a "Szervizcsomag 3" megléte esetén kezeli megfelelően, így ezen operációs rendszerek esetében feltétlenül szükséges ennek feltelepítése, valamint javasoljuk a legfrissebb Internet Explorer vagy Mozilla Firefox böngészők használatát.



Az (1) 501 5775 számon elérhető HomeBank-NetBank ügyfélszolgálati vonalunk a gyors segítségnyújtás, hibaelhárítás érdekében munkanapokon reggel 7:30-tól este 19 óráig, automata rendszerünk pedig 0-24 óráig áll Ügyfeleink rendelkezésére.



Tájékoztató az elektronikus számlavezetési eszközökről

Az elektronikus számlavezetési eszközök igénybevételének megkönnyítése érdekében néhány gyakorlati tanácsot szeretnénk Önnek adni, hogy a napi munkájában jól tudja hasznosítani a rendelkezésre álló szolgáltatásokat.

Jelenleg a világhálón (Interneten) keresztül a

  • NetBank és az
  • Homebank szolgáltatás segítségével,

valamint modem használatával az

  • ISDN és
  • analóg modemes Homebank szolgáltatás segítségével adhat utasítást a számlavezető rendszerünknek.

Ha Önnek van szélessávú internet elérhetősége, akkor a NetBankot és/vagy az xDSL Homebank szolgáltatást javasoljuk használni, melyek gyorsak, és az esetek döntő többségében ingyenesen igénybe vehetőek.

Ha Önnek nincs Internet elérése, vagy azt kapcsolt vonalon keresztül éri el, akkor a modemes Homebankot tudja használni, mely kissé lassabb átvitelt eredményez, mint a szélessávú elérés, ráadásul az esetek döntő többségében a telefonforgalma után is fizetnie kell a telefon szolgáltatójának.

A rendszerek között a technikai lehetőség tekintetében nincs nagy különbség, viszont a használatban, a használat mikéntjében rejlő kockázatok tekintetében igen. Elég, ha arra gondol, hogy az Internetre ma már számtalan kávézóban, egyéb nyilvános helyen rá tud kapcsolódni. Nem tudhatja viszont, hogy az erre szakosodott bűnözők milyen eszközökkel próbálják meg meglesni az Ön jelszavát, PIN kódját ezeken a nyilvános helyeken. Nyilvánvalóan otthonában, munkahelyén ilyen veszéllyel nem kell reálisan számolnia.

Javasoljuk, hogy ezeknek, az esetleges kockázatoknak a mérséklését szem előtt tartva alakítsa ki elektronikus bankszámla szolgáltatásaink igénybevételével kapcsolatos szokásait, ugyanakkor az egyes szolgáltatások igénybevételét, technikai feltételeit tekintve mi is kénytelenek vagyunk különbséget tenni.

Fontos! A szolgáltatások együttesen is igénybe vehetőek, mintegy kiegészítve egymást.

Néhány olyan terület, ahol az egyes eszközök használhatósága eltér egymástól.

SMS jelszó

Ahhoz, hogy Ön a NetBankon keresztül megbízást adjon a rendszerünknek, a saját felhasználó neve és jelszava mellett szüksége van egy egyszeri, csak az adott ügylethez felhasználható kódra, melyet SMS segítségével küldünk meg Önnek. Ez a kód azt szolgája, ha bármely nyilvános helyen hozzájutnak illetéktelen személyek az azonosító adataihoz, akkor se tudjanak bankszámlájának terhére megbízást adni a későbbiekben. Ez nem jelenti azt, hogy ne kellene az adataira vigyázni, hiszen lekérdezéseket az alapadatok segítségével tudnak eszközölni a beavatottak. Értelemszerűen ebből az is következik, hogy NetBankon keresztül csak akkor tud megbízást adni Ön, vagy munkatársa, családtagja, ha a hozzánk lejelentett SMS képes telefon a keze ügyében van.

Telepített program, azaz Homebank szolgáltatás

Számítógépén telepített programra van szüksége akkor, ha az xDSL, vagy bármely modemes kapcsolaton keresztül kíván velünk kommunikálni.

Alapelvként megállapíthatjuk, hogy a Homebank szolgáltatást javasoljuk a vállalkozásoknak, vállalatoknak, mindazoknak a felhasználóknak, akiknél több személy használja a rendszert, akár eltérő jogosultsággal, vagy egy terminálon több számlát kezelnek.

Homebank Corporate szolgáltatás

Tapasztalataink szerint az átlagos pénzforgalmat bonyolító vállalkozások csaknem minden elvárását kielégíti a Homebank szolgáltatásunk, de extrém esetben egyéb igények is jelentkezhetnek. Például csoportos beszedési megbízások indítása a GIRO rendszeren keresztül, stb. Ezekben az esetekben ajánljuk a Homebank terminál úgynevezett Corporate változatát, mely sok olyan szolgáltatást nyújt, melyet csak a speciális pénzforgalmat bonyolító vállalkozások igényelnek (pl közmű szolgáltatók, lízingcégek). A Corporate verzió használata előképzettséget és oktatást igényel a bonyolultsága miatt. Amennyiben Önnek erre a változatra van szüksége, akkor kérjük, hogy igényét külön jelezze felénk.

Naplózások

Bármelyik úton is kerül kapcsolatba a rendszerünkkel, valamennyi lépését másodperc pontossággal rögzítjük. A NetBankon keresztül a Paraméterbeállítás/Napló megnézése menüpontban megtekintheti minden, az interneten (és csak az Interneten) keresztül létrehozott kapcsolatot, elvégzett feladatot, lekérdezést.

Mivel a Homebankot egy társaságnál többen is használhatják, ezért itt a lekérdezést nem lehet automatikusan kezdeményezni. Ha szüksége van a teljes (tehát valamennyi eszközön kezdeményezett) mozgására, akkor az aláírásra jogosult(ak) szabad formátumú levélben kérhetik a rendszergazdáktól az adatokat.

Megbízási csomagok kezelése

A megbízások kezelésénél is látni fogja, hogy különböző módon, különböző "szinten" kezelheti a megbízásait. Nyilván a legegyszerűbb módszer tud a legkevesebb szolgáltatást nyújtani, míg részletesebb módszer kissé bonyolultabb, de több szolgáltatásra képes és több ellenőrzési pontot is tartalmaz.

A NetBankon belül választhatja az "Azonnali beküldés" modult, aminek segítségével gyorsan, egy ablakból az elejétől a végéig elintézheti a megbízását. Az aláírás után a tételt azonnal elküldi a számlavezető rendszerünk felé a program.

A "Megbízások kezelése" menüpont használatával már külön választhatja a csomagképzés, aláírás, elküldés mozzanatait, lehetősége van utólagos javításra, módosításra, Természetesen csak addig, amíg a rendszerünkbe el nem küldte a szabályos megbízását.

Ha a Homebank rendszerünk "Megbízási csomagok kezelése" menüpontját választja, akkor mindezeken túl adatokat nyerhet ki a rendszerből a könyvelése számlára, valamint elektronikus úton importálhat adatokat a saját nyilvántartásaiból, előre elkészített listáiból.

Állandó megbízások

NetBankon és HomeBankon keresztül is adható állandó megbízás. Amennyiben fiókunkban adja meg állandó megbízását, azok elérhetővé, módosíthatóv, törölhetővé válnak Ön által is a NetBank és a HomeBank rendszerekben is.

Kérjük, hogy az egyes lehetőségeket a saját bankszámlavezetési szokásaihoz illeszkedően, vállalkozása méretéhez, dolgozói létszámához igazodóan, a biztonság mindenkori figyelembevételével vegye igénybe. Ha Ön nagyobb számlaforgalommal rendelkezik, vállalkozása napi rendszerességgel végez banki műveleteket, akkor a Homebank szolgáltatást ajánljuk. De ha Ön cégvezető, akkor ajánljuk, hogy Önmagának, esetleg néhány kollégájának adja meg a lehetőséget a NetBank igénybevételére is, ezzel biztosítva, hogy ha Ön például úton van, és egy utalást, betétlekötést, stb. sürgősen teljesítenie kell, akkor azt bármely internetesen számítógépen megtehesse.

Kijelentkezés

Kérjük, törekedjen arra, hogy csak akkor legyen a számítógépe kapcsolatban a rendszerünkkel, amikor az elengedhetetlenül szükséges, tehát csak akkor, amikor adatokat küld és adatokat fogad. Ha az interneten lépett kapcsolatba velünk és befejezte a munkát, akkor ne felejtsen el kijelentkezni az utolsó menüpont segítségével. A rendszer több szinten védett, hiszen Önnek alá kell írnia a megbízásait egyedi kóddal is, ezért a kijelentkezés elmulasztása nem végzetes hiba, de ha az Ön után az internetet használó személy is ismeri a rendszerünket, akkor le tudja kérdezni az Ön számlájának adatait, hiszen a program adatlekérdezés állapotban van.

Hibás bejelentkezés miatt a rendszerből történő kizárás

Az Ön adatainak védelmében bármelyik elektronikus rendszerbe történő bejelentkezéssel csak háromszor lehet próbálkozni. A harmadik sikertelen próbálkozás után a rendszer kizárja azt a felhasználót, akinek a nevével be kívántak jelentkezni. Ha ez Önnel esik meg, új bejelentkezési kódot kell kérnie a rendszer használatához, melyet két úton tehet meg:

  • A Takarékszövetkezet vagy a Quaestor ZRt fiókjában írásban, a számla feletti rendelkezésre jogosult(ak) aláírásával.
  • A NetBank / HomeBank rendszeren küldött szabad formátumú levél felhasználásával. (Nyilvánvaló módon erre csak akkor van lehetőség, ha a számla felett nem csak a kizárt személy rendelkezik, hanem más személy(ek) is, mely személyek jogosultak megbízást adni.)

Szabad formátumú levél

A NetBank / HomeBank rendszeren keresztül lehetősége van Önnek levelet küldeni a rendszergazdák felé. Mivel ez a levél is megbízásnak minősül, az aláírására vonatkozólag ugyan azok a szabályok érvényesek rá, mint bármelyik megbízásra. Ennek a szolgáltatásnak a segítségével Ön hivatalos leveleket küldhet részünkre. Pl. kitiltott kollégának jelszó kérése (lásd előző pontot!), használattal kapcsolatos kérdés, stb.

Függő tételek

A rendszerünk megmutatja azokat a tételeket, melyek a teljesülésre várnak, de valamilyen okból még nem történt meg a tranzakció. Több okból lehetnek itt tételek. Például: fedezethiány miatt nem teljesült megbízások, beérkezett csoportos beszedési megbízás az esedékességi napot megelőzően, a számlavezető rendszerünk által indított állandó megbízás az esedékességet megelőzően, stb.

Dátumok bevitele (csak NetBank esetén)

Az adatfeldolgozás megkönnyítése végett az egyes dátumokat a beviteli mező mellett található naptárral is beállíthatja - az egér segítségével - rámutatással. Ezt az egyszerű szolgáltatást egy Java-script kód teszi lehetővé. Amennyiben az Ön számítógép rendszere nem engedélyezi, vagy csak korlátozva engedélyezi idegen kódok használatát, ez a szolgáltatás nem vehető igénybe. A jelenség nem hiba, főleg azoknál a kedves ügyfeleknél szokott előfordulni, ahol nagyobb számítástechnikai rendszert üzemeltetnek magas színvonalú védelemmel ellátva. Természetesen abban az esetben, ha nem tudja igénybe venni ezt a szolgáltatást, akkor is minden további nélkül, hagyományos módon, a billentyűzetről be tudja vinni az egyes dátumokat.

2014. április 6-án 00:15 – 03:00 és 21:00 – 24:00 órák között mobil feltöltést és mobil számla befizetést ATM-en nem lehet végrehajtani.

„Négy–Évszak”

2014-03-14 11:43:45

Pénzre van szüksége?
Folyószámlahitel akár 24 órán belül.

TakarékMatrica Program

2013-12-17 14:18:16

TakarékMatrica Programról bővebben itt olvashat.

NYILATKOZAT

2013-12-04 15:38:43

Készpénzfelvételről szóló nyilatkozat

EHO Tájékoztató

2013-08-01 15:27:00

Tisztelt Ügyfeleink!
Az alábbi linken olvashatják el az EHO tájékoztatót!

Ügyfél elégedettségi kérdőív

2013-06-20 20:04:50

Tisztelt Ügyfeleink!

Elindítottuk az ügyfél elégedettségi felmérésünket.

Növekedési Hitelprogram tájékoztató

2013-05-27 18:01:33

Terméktájékoztató A Magyar Nemzeti Bank által meghirdetett Növekedési Hitelprogram termékeiről

Tájékoztató a címletváltási tevékenység végzéséről

2013-02-26 16:06:21


Kollégánkat gyászoljuk...

2012-06-18 16:23:39


Amire igazán büszkék lehetünk!

2012-04-21 19:22:28

Büszkék vagyunk arra, hogy...

OEP Számla

2012-04-04 13:35:21

Háziorvosok, egészségügyi vállalkozások részére

Még több hír